Frequently Asked Questions (FAQ) | bilderpalerret.no

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Leveringstider

Hvis du kjøper flere forskjellige typer produkter i én ordre, vennligst referer til produktet med den lengste leveringstiden.

Frakt til Norge:

Lerretstrykk: 4 til 6 arbeidsdager*
Fototavle-, aluminium- og akryltrykk: 8 til 10 arbeidsdager*


Er ekspresslevering også tilgjengelig for min ordre?

Nei, dessverre er det ikke mulig å sende produktene dine raskere.


Produktet mitt har ennå ikke blitt levert etter utløp av den vanlige leveringsperioden. Hva kan jeg

Hvis din ordre, som et unntak, ikke har ankommet i tide, kan du sjekke statusen på forsendelsen med ditt pakkenummer (hvilket blir sendt til deg automatisk på epost like før forsendelse) hos UPS. Alternativt kan bilderpalerret.no sitt kundeserviceteam gjerne hjelpe deg. Den beste måten er å kontakte oss via kontaktskjemaet, epost eller vår supporttelefon.


Hvilke filformater blir brukt?

Vi kan behandle jpg, jpeg, png og gif. Maks. 60 MB datastørrelse.


Leveringsadressen min er feil eller har blitt endret. Hva må jeg gjøre?

Dessverre kan ikke adressen din bli endret på grunn av den automatiserte ordrebehandlingen.


Kan jeg fremdeles endre/avbryte ordren min?

Dessverre er det ikke mulig med etterfølgende endringer av individuell bildedata, størrelser etc. På grunn av den automatiserte prosessbehandlingen er det dessverre ikke mulig å kansellere en ordre etter kvittering på betaling er mottatt, med tilhørende ordrebehandling.


Blir bildene mine redigert før trykk?

Vennligst merk at bildedata ikke kan bli redigert eller trimmet før trykk. Trykkedataene blir automatisk generert av systemet for formatet som er valgt i hvert tilfelle, etter innsending av ordren din, og overført til produksjonsserveren. Forhåndsvisningen du ble vist i formatvalgstadiet er alltid avgjørende for trykkeresultatet, spesielt også når det gjelder mulig tap av bildeinnhold på grunn av varierende størrelsesforhold mellom forhåndsvisningen og trykkeformatet. Systemet utformer automatisk en bleed for bildedataene, og dette gjøres symmetrisk på de nødvendige sidene. Systemet kommer med forslag til lerretformater uavhengig av oppløsning og størrelsesforholdet, etter at du har lastet opp filen. Merk at uklart bildedata og kornethet på grunn av kunstige oppløsninger ikke gjenkjennes av systemet og kan lede til dårlig trykkekvalitet (i disse tilfellene er det ikke noe grunnlag for klage).


Hvilke designer kan jeg bestille et lerret i?

Du kan bestille lerretet ditt i to forskjellige designer. Du har valget mellom en ca. 2 cm bred strekkramme eller en veldig presentabel ca. 4 cm bred galleristrekkramme. Du kan også velge blant fire typer av kanter: skalert kant, strukket kant, hvit kant eller sort kant.


Ordren min har feil eller er skadet – hva kan jeg gjøre?

For at vi skal få en idé om mangelen, er det nødvendig at du tar ett eller to digitale bilder av produktet du ønsker å klage på, og sende dem sammen med ordrenummeret ditt og en kort beskrivelse av mangelen på epost til vår kundeservice. Vennligst ikke returner produktet til oss. Så snart vi mottar bildene per epost, og har mottatt en respons fra produksjonsavdelingen, informerer vi deg om og hvordan vi kan hjelpe deg videre. Ettersom ordren er et individualisert produkt, er tilbakelling ekskludert. Ved klager streber vi selvfølgelig for å forbedre våre tjenester for fremtiden.


Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse

Etter vellykket ordreplassering vil du automatisk motta en ordrebekreftelse som sendes til epostadressen du oppga ved bestilling. Denne kan gå i spam-mappen din, så vennligst sjekk denne hvis du ikke kan se ordrebekreftelsen din. Om nødvendig bør du også sjekke om den maksimale lagringsplassen for innboksen din er brukt opp. Hvis du fremdeles ikke kan finne ordrebekreftelsen (f.eks. på grunn av feilstaving av epostadressen i ordreprosessen), vennligst kontakt oss.


Jeg har ikke mottatt en regning

Butikken vår sender automatisk en faktura til epostadressen du oppga i ordreprosessen. Hvis du ikke har mottatt en, vennligst kontakt vår kundeservice.